HTML

Mi ez?

Blog a kis vörös agytekervényeinek szövevényes gondolatairól :) Minden, ami egy huszonéves nőt érdekel: divat, szépségápolás, érzelmek, gasztronómia, utazás, sport... Remélem tetszik, és visszajössz még! :)

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Follow me

Ne maradj le

bloglovin

Egy csepp kultúra

2011.05.22. 13:45 :: mimozagirl

Nem szeretném a blogomat csak divat illetve szépségápolás témákra korlátozni, mert nem követem ehhez eléggé a divatot és nem is vásárolok eleget ahhoz, hogy megfelelő alapossággal tudjak nyilatkozni egyes termékekről, márkákról. Szóval most egy kicsit a színházról fogok írni.

Még valamikor középiskolás koromban találtam a könyvespolcunkon egy könyvet, Daphne du Maurier A Manderley ház asszonya című művét. Nemrég megint elővettem, mert spontán felindulásból vettem két jegyet az Operettszínházba a könyvből készült musicalre. Már nem emlékeztem jól a történetre, ezért újra elkezdtem olvasni, ez már kb a negyedik alkalom, de még mindig izgalmasnak találom.

Azoknak, akik nem ismerik, röviden a történet: az özvegy Maxim de Winter feleségül veszi a nem éppen úri származású lányt. Szegény fiatal Mrs de Winter számára nagy kihívást jelent helyt állni a Manderley kastélyban: nem ismeri a szokásokat, az embereket, és mindenhonnan azt hallja, hogy Rebecca, az elődje mennyire tökéletes volt. Helyzetét a házvezetőnő, Mrs Danvers se segíti, ő ugyanis imádta a ház előző asszonyát. A fiatal asszonynak próbál keresztbe tenni és lelkileg terrorizálja. Az új Mrs de Winter azt gondolja, férje még mindig a szerencsétlenül vízbe fúlt Rebeccát szereti, mígnem egy napon előkerül a tengerből Rebecca hajója, belsejében egy holttesttel...

A történetből egyébként Hitchcock filmet is készített, amit tegnap szintén megnéztem. Nem rossz, bár meg kellett állapítanom, hogy míg ez 1940-ben hátborzongatónak számított, napjainkban a matinéban is elmenne... Kicsit megnőtt az ingerküszöbünk és az ingerigényünk.

Néhány kép a Hitchcock filmből (Maxim-et amúgy én kicsit másképp képzeltem el, az én filmemben Robert Downey Jr alakítaná): 

Színházban szerdán néztük meg, és nagy örömömre a Szinetár-Bereczki szereposztás volt. Még sosem láttam őket együtt élőben. Sajnos Mrs Danvers szerepében Janza Kata volt, azt hallottam, hogy Polyák Lilla előadásában jobb. Bár nincsen összehasonlítási alapom, szerintem Janza Kata is nagyon jó volt, jól állt neki a földig érő fekete ruha és a szigorú arckifejezés (szerintem neki amúgy is kicsit olyan az arca).

Az Operettszínház honlapján itt lehet további infókat találni. 

A youtube-on egyébként rengeteg videó van, bele lehet hallgatni.

Szólj hozzá!

Címkék: film könyv színház

A bejegyzés trackback címe:

https://lilredhead.blog.hu/api/trackback/id/tr282923552

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása